Winkelwagen
U heeft geen artikelen in uw winkelwagen

Verzenden & retourneren

De goederen besteld bij Teamshop.nl en Teamshop.be worden op het door jou aangegeven adres afgeleverd in binnen- en buitenland. Je ontvangt een track&trace code via de email om de zending te volgen. Goederen besteld voor 15:00 worden de volgende dag geleverd (in Nederland en mits voorradig of anders aangegeven) conform de wettelijke in Nederland geldende bepalingen aangaande verkoop op afstand. Uitzondering hierop zijn de producten die een bewerking nodig hebben als personalisatie of naam- en nummer bedrukking en of producten die bij de leverancier nabesteld dienen te worden. Mocht het product tijdelijk uitverkocht of niet te leveren zijn ontvang je automatisch een bericht.

Bezorger gemist?

Was je niet thuis op het moment dat de Bezorger aan je deur stond? Dan heeft de bezorger een kaartje in je brievenbus gedaan met daarop een bezorgcode.

Prijzen

Voor het bezorgen van je bestelling onder de €49,00 binnen Nederland wordt standaard € 6,95 in rekening gebracht.  De verzendkosten naar het buitenland verschillen per land. Als je het afleveradres wijzigt in de winkelwagen, zullen automatisch de verzendkosten worden aangepast. (Bij alle bestellingen boven de €49,00 worden er geen verzendkosten in rekening gebracht mits het afleveradres zich bevind in Nederland!). Let op; kortingscodes zijn vaak niet geldig i.c.m. overige (kortings)acties. Alle prijzen op Teamshop.nl zijn inclusief btw. 

Retourneren

Retourneren is mogelijk. Voor volledige terugbetaling is het wel van belang dat de goederen in originele staat zijn en indien redelijkerwijs mogelijk in originele verpakking. Je hebt een bedenktijd van 30 dagen na ontvangst van je aankoop. Enige uitzondering hierop zijn gepersonaliseerde artikelen zoals bedrukte voetbalshirts en geborduurde voetbalschoenen. Als je iets wilt retourneren, kan je dit doen via je lokale Servicepunt. De directe kosten voor het terugzenden van de goederen voor jouw rekening.

Retourneren kan in 3 eenvoudige stappen:

Stap 1: Verpak jouw bestelling in de herbruikbare verzendtas of een stevige doos.

Vergeet niet de meegestuurde pakbon of een kopie ervan mee te sturen. Ben je de pakbon kwijtgeraakt, stuur dan een briefje mee met het ordernummer. Zonder ordernummer kan de verwerking van de retour vertraging oplopen. 

Stap 2: Bereid online voor en lever jouw pakket in bij een dichtstbijzijnd Servicepunt.

Ga naar de website van de door u gekozen vervoerder, maak verzendopdracht aan, betaal en print het verzendbewijs uit. Bevestig deze op de verzendverpakking. 

Stap 3: Je ontvangt een verzendbewijs.

Op dit verzendbewijs staat een barcode en een internetadres waar je jouw pakket kunt volgen. Bewaar deze goed totdat wij jouw retour volledig hebben afgehandeld! Je ontvangt automatisch een mail zodra wij jouw retour in behandeling hebben genomen.

Kan ik mijn bestelling ook ruilen?

Wil je een ander product of een andere maat, raden we je aan om een nieuwe bestelling te plaatsen op de site. Zo ontvang je het nieuwe product sneller.

Moet ik iets uitprinten?

Het is niet nodig om iets uit te printen. Wij verzoeken je om de reden van retour duidelijk op de meegestuurde pakbon te zetten en deze in het retourpakket te stoppen. Het is echter niet verplicht om een reden te geven.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

Je ontvangt een bevestiging per e-mail zodra wij jouw retour in behandeling hebben genomen. Na je mededeling dat je van de aankoop af wenst te zien, zullen wij het bedrag van de geretourneerde producten, zo spoedig mogelijk (gemiddeld 24 uur), maar uiterlijk binnen 14 dagen terugstorten op je rekening of creditcard.

Hoe zit het met de korting?

Heb je meer dan 1 artikel besteld, dan wordt de korting verdeeld in verhouding tot de prijs van de artikelen. Annuleer of retourneer je een artikel, dan vervalt de korting op dat artikel. Stuur je alles retour, dan vervalt de volledige korting.

Hoe zit het met de verzendkosten?

Betaalde verzendkosten ontvang je niet retour, de verzendkosten zijn altijd voor eigen rekening mits het een fout is van onze zijde. Wanneer na een gedeeltelijke retour het resterende totaalbedrag onder de verzenddrempel van 49 euro komt, houden wij de verschuldigde verzendkosten in op het retourbedrag.

Mag ik een deel van een product retourneren (bijvoorbeeld een broek van een trainingspak)?

Het is niet mogelijk om een deel van een product terug te sturen. Een product kan alleen in zijn geheel geretourneerd worden. Dus wanneer je een trainingspak hebt gekocht, kan je niet alleen de broek retourneren en het jack houden. Het hele pak moet worden geretourneerd. Voor incomplete retouren kan de waardevermindering oplopen tot 100%. Deze waardevermindering komt dan voor jouw rekening.

Waar blijft mijn pakket als ik het heb afgegeven?

Wanneer je de retour hebt afgegeven bij het servicepunt bij jou in de buurt, wordt het 's middags opgehaald. Het pakket wordt dan naar een depot gebracht voor sortering. Vervolgens wordt het pakket weer terug naar ons gebracht. Wanneer wij de retour in behandeling nemen ontvang je van ons automatisch een bericht. Wij zijn dus afhankelijk van de vervoerder, maar streven er altijd naar de retouren zo snel mogelijk te verwerken.

Wettelijk herroepingsrecht

Wij maken je graag ook attent op het wettelijk herroepingsrecht (onze bedenktijd is echter standaard al 30 dagen). In Nederland heb je altijd het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop je of een door jouw aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt. Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post, fax of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruikmaken van het modelformulier voor herroeping (download), maar bent hiertoe niet verplicht. Om de herroepingstermijn na te leven volstaat het om een mededeling betreffende jouw uitoefening van het herroepingsrecht te verzenden voordat de herroepingstermijn is verstreken. Gevolgen van de herroeping Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van je keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. Wij betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel als waarmee je de oorspronkelijke transactie hebt verricht, tenzij je uitdrukkelijk anderszins hebt ingestemd; in ieder geval zullen jou voor zulke terugbetaling geen kosten in rekening worden gebracht. Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of je hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop je het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. Je bent op tijd als je de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. Je bent aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.